Ми знаємо, що відеокарти NVIDIA є одними з кращих на ринку, здатних справлятися з найвимогливішими іграми та забезпечувати неперевершену якість зображення. А одним із найбільших удосконалень найновішої серії графічних процесорів бренду (RTX 5090, RTX 5080 и RTX 5070) є додавання DLSS 4, що обіцяє кращу генерацію кадрів і масштабування для ще більш реалістичного геймингу. Що саме запропонує цей апгрейд? Давайте розбиратися. 

Також читайте: Якими будуть відеокарти Nvidia GeForce RTX 5090, RTX 5080, RTX 5070 Ti та RTX 5070: характеристики, інсайди 

Що таке DLSS 

Що таке DLSS 

Для тих, хто не в курсі, DLSS (Deep Learning Super Sampling) – це новітня технологія масштабування зображення на основі штучного інтелекту, розроблена компанією NVIDIA. В майбутній, вже четвертій версії, замість того, щоб просто вставляти один кадр, згенерований ШІ, між двома кадрами, Multi Frame Generation тепер пропонує до чотирьох кадрів. Це значно збільшить частоту кадрів у грі, відповідно, покращить користувацький досвід. Якщо вірити заявам Nvidia, то нові графічні процесори забезпечать майже у вісім разів більшу продуктивність порівняно з попереднім поколінням. 

Що відомо про DLSS 4 наразі? 

Починаючи з 30 січня 2025, одночасно з випуском нових графічних процесорів RTX 5090 і 5080, власники старих карт RTX (серії 2000, 3000 і 4000) отримають нову DLSS 4. Користувачі RTX 4000, наприклад, отримають розширені можливості генерації кадрів. NVIDIA обіцяє, що ці оновлення зменшать використання VRAM і одночасно підвищать продуктивність і частоту кадрів. Варто зауважити, що це не є повний DLSS 4, який приходить до цих старих карт: функція Multi Frame Generation є ексклюзивною для карт RTX 5000. Перш за все, тому, що для належної роботи вона використовує апаратні вдосконалення, побудовані на новій архітектурі Blackwell.

Зокрема, Nvidia оновила свою модель трансформатора, яка вперше підтримує: 

  • DLSS Super Sampling;
  • Ray Reconstruction;
  • DLAA. 

Таким чином, розробники відійшли від своїх попередніх «convolutional» нейронних мереж. Новіша модель здатна краще ідентифікувати важливі частини зображення, з більшою деталізацією, пропонуючи стабільніше масштабування та якість трасування променів. 

А що з більш ранніми картами? 

А що з більш ранніми картами? 

Старіші RTX, такі як серія 2000, випущена в 2018 році, або відеокарти RTX 3000 (2020), генерацію кадрів не отримають, оскільки вона була вперше представлена ​​разом із DLSS 3 на картах RTX 4000. Технологія не генеруватиме нові кадри з нуля, але користувачі отримають покращене масштабування та реконструкцію променів від DLSS 4, що забезпечить якісніші кадри та кращу продуктивність.

Цей крок має на меті дати ковток свіжого повітря власникам старих відеокарт, які не хочуть купувати щось новіше (наприклад, я заплатив абсурдну суму грошей за RTX 3070 прямо на тлі великої нестачі GPU). Щоб дозволити їм використовувати своє обладнання якомога довше. Бо, якщо ви платите понад 1000 доларів США за графічну карту, а вже за два роки виходить нова карта, яка працює краще, то це не є гарним рішенням. Отож, покращений DLSS, хоч і не компенсує «пробіл» у продуктивності, але дозволяє використовувати графічну картку, що є у розпорядженні, довше. Тим більше, це важливо, якщо хочете грати в найновіші ігри на машині зі старішою картою. 

Чи варто купувати відеокарту RTX із DLSS 4? 

Купівля графічної карти RTX з підтримкою DLSS 4 – це гарна інвестиція в майбутнє вашого геймінгу. Ви отримаєте значний приріст продуктивності, покращену якість зображення та можливість насолоджуватися всіма сучасними іграми на максимальних налаштуваннях. Звісно, що сповна функція DLSS 4 працюватиме на найновішому апаратному забезпеченні Nvidia, яке з’явиться дещо згодом, та буде підтримуватися в понад 75 іграх і програмах відразу.

Якщо ж у вас вже є графічна карта RTX 4000 і вона добре працює, то оновлюватись на серію 5000 не обов’язково. Можна придивитися більш доступні рішення – відеокарти з нашого асортименту.